Licenţă pentru activitatea cu metale preţioase şi pietre preţioase; funcţionarea caselor de amanet

Obținerea licenței pentru activitatea cu metale preţioase şi pietre preţioase; funcţionarea caselor de amanet

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1

    Solicitantul (sau reprezentantul său legal) intră în sistem (Portalul electronic al serviciilor publice) personal sau cu ajutorul recepționarului de la ghișeu.

  • 2
    Pasul 1

    Solicitantul (sau reprezentantul său legal) intră în sistem (Portalul electronic al serviciilor publice) personal sau cu ajutorul recepționarului de la ghișeu.

    publicService.channels.2.title

  • 3
    Pasul 2

    Solicitantul (sau reprezentantul său legal) îndeplinește cererea și încarcă documentele necesare, personal sau cu ajutorul recepționarului de la ghișeu.

  • 4
    Pasul 2

    Solicitantul (sau reprezentantul său legal) îndeplinește cererea și încarcă documentele necesare, personal sau cu ajutorul recepționarului de la ghișeu.

  • 5
    Pasul 3

    În cazul când Solicitantul (sau reprezentantul său legal): a) depune cererea și documentele necesare cu ajutorul recepționarului de la ghișeu, recepționarul: - va primi și va înregistra corespunzător cererea (declaraţia) pentru obținerea licenţeiși va primi documentele prezentate de solicitant; - va elibera imediat și necondiționat solicitantului certificatul constatator conform modelului indicat în anexa nr. 3 la Legea 160 din 22.07.2011; - va expedia cazul (copiile electronice ale cererii și a documentelor însoțitoare) autorității emitente pentru revizuire. Cererea poate fi returnată solicitantului doar în cazul când cererea nu conține informația necesară pentru identificarea solicitantului; b) depune cererea și încarcă documentele personal direct în sistem, sistemul: - va genera automat documentul în format electronic de confirmare a primirii cererii și documentelor ('certificatul constatator'); - în mod automat va direcționa cererea și setul de documente autorității emitente (șefului direcției).

  • 6
    Pasul 3

    În cazul când Solicitantul (sau reprezentantul său legal): a) depune cererea și documentele necesare cu ajutorul recepționarului de la ghișeu, recepționarul: - va primi și va înregistra corespunzător cererea (declaraţia) pentru obținerea licenţeiși va primi documentele prezentate de solicitant; - va elibera imediat și necondiționat solicitantului certificatul constatator conform modelului indicat în anexa nr. 3 la Legea 160 din 22.07.2011; - va expedia cazul (copiile electronice ale cererii și a documentelor însoțitoare) autorității emitente pentru revizuire. Cererea poate fi returnată solicitantului doar în cazul când cererea nu conține informația necesară pentru identificarea solicitantului; b) depune cererea și încarcă documentele personal direct în sistem, sistemul: - va genera automat documentul în format electronic de confirmare a primirii cererii și documentelor ('certificatul constatator'); - în mod automat va direcționa cererea și setul de documente autorității emitente (șefului direcției).

  • 7
    Pasul 4

    Autoritatea emitentă (șeful direcției) remite cererea și setul de documente specialistului din direcție pentru executare.

  • 8
    Pasul 4

    Autoritatea emitentă (șeful direcției) remite cererea și setul de documente specialistului din direcție pentru executare.

  • 9
    Pasul 5

    Specialistul deschide cazul, examinează declarația și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor. În cazul constatării lipsei documentelor/informației necesare prevăzute expres de legislație, autoritatea emitentă (specialistul) va sista termenul de examinare a declarației și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilor de remediere pentru a iniția examinarea declarației.

  • 10
    Pasul 5

    Specialistul deschide cazul, examinează declarația și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor. În cazul constatării lipsei documentelor/informației necesare prevăzute expres de legislație, autoritatea emitentă (specialistul) va sista termenul de examinare a declarației și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilor de remediere pentru a iniția examinarea declarației.

  • 11
    Pasul 6

    În baza setului complet de documente specialistul examinează cazul și organizează examinările suplimentare pe interior pentru luarea deciziei de eliberare a licenței. Pentru aceasta specialistul va obține confirmarea Inspectoratului Ecologic de Stat pentru protecția mediului (pentru activitatea de fabricare și reparare a articolelor din metale prețioase și pietre prețioase, prelucrarea resturilor și deșeurilor ce conțin metale prețioase) prin ghișeu unic, fără participarea solicitantului.Autoritatea de licențiere va înștiința Inspectoratul pentru Protecția Mediului pentru a se asigura (cu sau fără solicitarea unei vizite de control din partea organului în cauză) de corespunderea condițiilor de activitate ale solicitantului cu cerințele de protecție a mediului). În cel mult 7 zile lucrătoare de la data înștiințării, Inspectoratul pentru Protecția Mediului va transmite o notificare sau procesul-verbal de control despre rezultatele verificării efectuate. În cazul în care Inspectoratul pentru Protecția Mediului nu a inițiat un control în urma înștiințării și/sau nu a eliberat procesul-verbal de control în decurs de 7 zile lucrătoare de la data înștiințării, survine principiul aprobării tacite.

  • 12
    Pasul 6

    În baza setului complet de documente specialistul examinează cazul și organizează examinările suplimentare pe interior pentru luarea deciziei de eliberare a licenței. Pentru aceasta specialistul va obține confirmarea Inspectoratului Ecologic de Stat pentru protecția mediului (pentru activitatea de fabricare și reparare a articolelor din metale prețioase și pietre prețioase, prelucrarea resturilor și deșeurilor ce conțin metale prețioase) prin ghișeu unic, fără participarea solicitantului.Autoritatea de licențiere va înștiința Inspectoratul pentru Protecția Mediului pentru a se asigura (cu sau fără solicitarea unei vizite de control din partea organului în cauză) de corespunderea condițiilor de activitate ale solicitantului cu cerințele de protecție a mediului). În cel mult 7 zile lucrătoare de la data înștiințării, Inspectoratul pentru Protecția Mediului va transmite o notificare sau procesul-verbal de control despre rezultatele verificării efectuate. În cazul în care Inspectoratul pentru Protecția Mediului nu a inițiat un control în urma înștiințării și/sau nu a eliberat procesul-verbal de control în decurs de 7 zile lucrătoare de la data înștiințării, survine principiul aprobării tacite.

  • 13
    Pasul 7

    Dacă Inspectoratul Ecologic de Stat pentru protecția mediului a dat acordul pentru activitatea respectivă și eliberarea actului permisiv este acceptată, sau dacă a survenit principiul aprobării tacite, solicitantul (sau reprezentantul său legal) primește o notificare electronică și achită taxa stabilită prin serviciul M-Pay sau la bancă.În cazul în care taxa se achită la bancă, solicitantul prezintă bonul de plată în original cu semnătură/ștampilă umedă.

  • 14
    Pasul 7

    Dacă Inspectoratul Ecologic de Stat pentru protecția mediului a dat acordul pentru activitatea respectivă și eliberarea actului permisiv este acceptată, sau dacă a survenit principiul aprobării tacite, solicitantul (sau reprezentantul său legal) primește o notificare electronică și achită taxa stabilită prin serviciul M-Pay sau la bancă.În cazul în care taxa se achită la bancă, solicitantul prezintă bonul de plată în original cu semnătură/ștampilă umedă.

  • 15
    Pasul 8

    În cazul refuzului cererii specialistul informează solicitantul despre refuz, cu o justificare corespunzătoare în temeiul prevederilor legii, și doar în cazul în care solicitantul nu întrunește condițiile expres specificate în lege sau, după caz, nu demonstrează întrunirea acestor condiții în decursul suspendării termenului de examinare a solicitării.

  • 16
    Pasul 8

    În cazul refuzului cererii specialistul informează solicitantul despre refuz, cu o justificare corespunzătoare în temeiul prevederilor legii, și doar în cazul în care solicitantul nu întrunește condițiile expres specificate în lege sau, după caz, nu demonstrează întrunirea acestor condiții în decursul suspendării termenului de examinare a solicitării.

  • 17
    Pasul 9

    După prezentarea documentului care confirmă achitarea taxei pentru eliberarea/prelungirea sau reperfectarea acesteia,specialistul perfectează actul permisiv care va fi semnat de conducătorul autorității de licențiere sau de adjunctul acestuia.

  • 18
    Pasul 9

    După prezentarea documentului care confirmă achitarea taxei pentru eliberarea/prelungirea sau reperfectarea acesteia,specialistul perfectează actul permisiv care va fi semnat de conducătorul autorității de licențiere sau de adjunctul acestuia.

  • 19
    Pasul 10

    Specialistul/ recepționarul livrează actul permisiv solicitantului (sau reprezentantului său legal), care confirmă recepționarea prin depunerea semnăturii în Registru

  • 20
    Pasul 10

    Specialistul/ recepționarul livrează actul permisiv solicitantului (sau reprezentantului său legal), care confirmă recepționarea prin depunerea semnăturii în Registru

Instituția publică 'Agenția Servicii Publice'
buttons.more
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Licenţă pentru activitatea cu metale preţioase şi pietre preţioase; funcţionarea caselor de amanet
Instituția publică 'Agenția Servicii Publice'
Instituția publică 'Agenția Servicii Publice'
Mun. Chişinău, str. Aleksandr Pușkin, 42
Orar de lucru
publicService.days.1 - publicService.days.508:00 - 17:00